GBP / USD berada di dalam situasi meragukan setelah menghampiri paras 1.2880 ketika sesi pasaran Eropah sedang dibuka dan pedagang dikatakan khuatir akan ketidaktentuan yang dialami dengan kalendar ekonomi yang tidak menjadualkan data yang mampu memberi kesan signifikan kepada Sterling yang kini tersepit diantara isu Brexit dan BoE yang dovish.

Pound jatuh minggu ini, dengan kebimbangan terhadap sentimen yang terus menerus menekannya.

Hari ini, GBP, dan pasangan utama akan menunggu tuntutan pengangguran AS,  dengan jangkaan pergerakan yang sedikit ketara. Jika bacaan yang dicatat adalah lebih tinggi, Greenback akan menjadi penggerak pasaran pada hari Khamis manakala Pound harus menunggu bacaan KDNK pada hari Jumaat.

Pada masa yang sama,  matawang Eropah sedang bergelut dengan EUR / USD didagangkan di paras 1.1600 sebelum pembukaan sesi dagangan.

Kurangnya penerbitan data yang relevan di rantau ini mendorong para pelabur untuk terus memberi fokus kepada perdagangan AS-China sebagai pemacu yang eksklusif dalam suasana global.

Di samping perdagangan, geopolitik dapat membawa kemunduran selepas AS mengenakan sekatan lebih lanjut terhadap Rusia pada hari Rabu.

TINGGALKAN JAWAPAN

Sila hantar komen anda!
Sila masukkan nama anda disini