Harga matawang digital jatuh setelah Microsoft Bing menyertai Google dan Facebook di dalam usaha mengharamkan iklan kripto. Ripple, Bitcoin Cash turun lebih daripada 10% pada hari ini.

Bitcoin didagangkan pada $ 8,177.7 pada pertukaran Bitfinex setelah turun 6.6% berbanding sehari sebelumnya manakala Ethereum matawang kripto kedua terbesar di dunia oleh market cap, turun 6.4% kepada $ 684.4 di pertukaran Bitfinex.

Pada masa yang sama, XRP Ripple menjunam 10.9% lebih tinggi kepada $ 0.66508 di pertukaran Poloniex disusuli oleh Litecoin yang jatuh 7.7% kepada $ 136.2.

Enjin carian Bing Microsoft mengeluarkan kenyataan sekatan pengiklanan bagi cryptocurrency, produk berkaitan, dan pilihan binari yang tidak dikawal, menurut laporan yang dikeluarkan pada hari Rabu.

Berita tersebut dilaporkan setelah Facebook memperkenalkan sekatan yang sama pada bulan Januari. Ketaraan larangan iklan tersebut termasuk, “mempromosikan produk dan perkhidmatan kewangan yang sering dikaitkan dengan amalan promosi yang mengelirukan seperti pilihan binari, tawaran koin, atau cryptocurrency,” kata syarikat itu pada bulan Januari.

Sementara Google juga mengumumkan langkah yang sama pada bulan Mac setelah Google Chrome, mengatakan bahawa ia bakal menyekat iklan skrip perlombongan dari Google Play kedai dalam talian rasmi mereka.

TINGGALKAN JAWAPAN

Sila hantar komen anda!
Sila masukkan nama anda disini