Dolar menghampiri paras tinggi tempoh 1-1 / 2 bulan berbanding yen pada hari Jumaat, yang membantu melonjakkan pasaran ekuiti dan mendorong hasil A.S. ke paras yang lebih tinggi.

Dolar direkodkan stabil pada 107.385 yen setelah memperoleh lebih 0.5%. Pada masa yang sama, kenaikan di atas paras 107.490 yen menjadikan rekod tersebut adalah yang paling tinggi sejak akhir bulan Februari.

Di samping itu, lonjakan ekuiti didorong oleh peningkatan saham Wall Street pada hari Khamis dengan jangkaan pengukuhan pendapatan korporat serta kebimbangan geopolitik yang semakin merosot berikutan Presiden A.S. Donald Trump bahawa mogok tentera di Syria mungkin tidak akan berlaku.

Indeks dolar, yang mengukur kekuatan matawang dolar A.S. mengukuhk ke paras yang lebih tinggi dengan 89.778.

Pada asas matawang pula, matawang Euro dilaporkan sedikit berubah pada $ 1.2328 setelah kehilangan 0.3% pada hari sebelumnya.

Franc Swiss pula, direkodkan sedikit berubah pada paras 0.9534 setelah kehilangan 0.5% pada hari sebelumnya manakala Dolar Australia, yang sensitif terhadap perubahan dalam sentimen risiko, naik 0.3% kepada $ 0.7777 sementara dolar New Zealand menghampiri paras $ 0.7378.

 

TINGGALKAN JAWAPAN

Sila hantar komen anda!
Sila masukkan nama anda disini